Kategorier
Uncategorized

Skal du planlægge dit første store event?

Det kan være svært at bevare overblikket, når du skal planlægge et stort event på arbejdet. Du er måske vant til at smide et event op på Facebook og så kører det jo af sig selv. Men ude i arbejdsverdenen, skal der holdes styr på møder med leverandører, sponsorer og andre interessenter. Der skal måske arrangeres overnatning, befordring og bespisning. Der skal sendes invitationer ud, og hvem var nu allergisk overfor hvad? Ro på – hold orden, fra starten!

Brug din arbejdstelefon

Er du typen der har løse post-it’s med noter til dig selv? Brug din arbejdsmobil. Du kan oprette noter på telefonen, eller have en særlig mappe, hvor du gemmer billeder af alle de post-it’s du skriver. Så du aldrig mister en note.

Har du evernote, så brug dette til at tagge og gemme forskellige informationer i virtuelle notesbøger, så du også kan tilgå det på computeren.

Dette er en lidt kaotisk tilgang til eventplanlægning, men er du berygtet for ikke at holde orden, kan selv det mindste trin op på ordensstigen gøre dit liv meget lettere.

Brug Facebook og Google

Facebook events sammen med Google er en stærk duo, som kan holde orden på det meste for dig. Facebook kan sende invitationer og indeholde opslag og information om selve eventet rettet mod gæsterne. Opret en særlig gmail til dette event, book dine møder ind i Google kalenderen, og lav noter i google drive. Alt er samlet, alt kan tilgås fra alle enheder så længe du kan logge ind.

Er du vant til at bruge Facebook og/eller Google, så kan det virke trygt og velkendt, og du slipper for at lære nye systemer.

Brug et event management system

Er der budget til det, så overvej et event management system. Her har du alt samlet på ét sted. Du kan sende invitationer ud, holde øje med hvem der melder sig til, holde styr på transport, overnatning, bespisning og så videre. I længden bliver du glad for, at du ikke skal huske hvor du har gemt de forskellige oplysninger, men alt ligger i samme system.

Et eksempel på et event management system er https://www.conferencemanager.dk/.