Oplevelser

Bryllupsfesten – En guide til den gode reception

Brylluppets højdepunkt er for mange, receptionen. Det er her, man fejrer brylluppet og foreningen af to mennesker. Det er også her, der er anledning til en god middag og smukke taler. Vi guider dig til den gode reception.

Bryllupslokalet

Det første du og din partner må blive enige om, er hvor selve receptionen skal finde sted. Det I skal tage hensyn til, er jeres budget og antallet af mennesker, som deltager til receptionen. Find et sted i begge kan forestille jer at blive gift. Hvis i regner med at holde et meget intimt bryllup, er jeres baghave eller jeres hus måske et godt alternativ til at holde receptionen. På den måde, formår I også at få mere luft i budgettet til middagen og hvedebrødsrejsen.

Sonnerupgaard har et stort udvalg af bryllupslokaler på deres gård. De har lokaler som kan bruges til den lille intime reception på 30 mennesker, helt op til den store overdådige reception, med adgang til laden hvor der kan være op til 500 spisende gæster.

Find et tema

Et gennemført tema kan få selv den kedeligste kælder, til at blive en flot bryllupsreception. Bliv enige om et tema, selvom det typisk er den kommende brud, som er primus motor på den del af brylluppet, skal gommen også have mulighed for at sige fra, og bidrage med hans idéer. Det er vigtigt at I begge har en god fest, som I har forberedt sammen.

Det kan måske være svært at forestille sig et tema, på stående fod. Derfor er det en god idé at søge inspiration på internettet. Det kunne eventuelt være på Pinterest eller Instagram, da du mest af alt, søger noget visuel inspiration.

Middagen

En middag som alle kan lide, er svær at få sammensat. Derfor er den bedste anbefaling, at være selviske I jeres overvejelser, og sammensæt en middag som I kan lide. Det er jeres bryllup, og derfor også jer som får lov til at bestemme. Det er selvfølgelig pænt af jer, hvis I tager hensyn til folk med allergener og vegetarer og veganer.

Spørgsmålet er om I selv vil stå for noget af maden, eller om I vælger at hyre jer fra at stå i køkkenet. Der er en masse cateringfirmaer til fornuftige priser. Hvis I har mere luft i budgettet, kan I hyre en kok. Sørg dog altid for at smage på maden, inden I vælger hvem der skal forsyne jer på jeres specielle dag. Hos antalisccco.dk kan I købe store og mange cateringsfade, til den vigtige begivenhed. Køb fade, som passer til temaet, og er identiske.

Uddelegering af roller

Det er vigtigt at I udnytter jeres position som brud og gom mest muligt. Dette betyder også at I kan udvælge tætte venner, som kan få forskellige roller under brylluppet og receptionen. Der er de klassiske som forlover og brudepiger. Derudover er der også rollen som Toastmaster, som næsten kan argumenteres for at være den vigtigste rolle, under receptionen. Toastmasteren har ansvaret for at koordinere de forskellige taler og sange, som gæsterne har forberedt. Derudover har Toastmasteren også ansvaret for at der er en god stemning, til receptionen.

Talerne bliver holdt således, at det er dem, som er tættest på bruden og gommen, som starter. Gommen har til ansvar at sammensætte et program, som passer parrets ønsker. Det er for eksempel ikke så godt, at planlægge en tale, lige efter maden er blevet serveret. Sørg for at talerne og sangene er placeret imellem serveringerne. Derved får gæsterne et afbræk efter hver servering.

You may also like